OVER PAULINE AMSING

Het gezicht achter Intervenix

Ik ben Pauline Amsing, een betrokken interimmanager, senior adviseur die zich inzet voor onderwijsorganisaties. Ik schakel moeiteloos tussen strategisch, tactisch en operationeel denken en werken. Samen werken aan kwaliteit is mijn motto! Als leidinggevende, onderwijskundige en interventiekundige heb ik een heldere visie op onderwijs en organisatie.

In de afgelopen jaren heb ik ervaring opgedaan met het leiden van verandertrajecten in samenwerking met management en docenten. Hierdoor ben ik iemand die uitstekend de verbinding weet te leggen om een strategie te implementeren en draagvlak te creëren op de werkvloer. In complexe processen behoud ik het overzicht en zet ik een structuur neer met duidelijke lijnen.

Mijn communicatieve vaardigheden, rustige benadering en evenwichtige uitstraling motiveren mensen om verandering in te zetten. Mijn enthousiasme en humor versterken dit. De afgelopen jaren heb ik verschillende complexe processen voorbereid, gepland en aangestuurd, en onderwijsvernieuwingen en organisatieveranderingen geïmplementeerd. Hierbij houd ik het doel helder en stuur ik op het behalen van resultaten. Ik verbind stakeholders en daag mensen uit om hun verantwoordelijkheid te nemen. Ik zie de persoon met wie ik samenwerk en luister goed naar wat er gezegd of niet gezegd wordt. Kritisch op de inhoud en gericht op de relatie, ga ik eerlijke en oprechte feedback niet uit de weg.

“Pauline is een doortastende professional die met veel energie en passie staat voor haar vak. Ze is niet schuw om nieuwe innovaties in te zetten om zo haar opdrachtgevers succesvol te maken in hun onderwijsambities”

MIJN LEIDERSCHAPSKOMPAS

Vanuit persoonlijk leiderschap

Ik vind goede zelfzorg van grote waarde, aandacht voor wat je nodig hebt, op tijd rust nemen, genieten van de kleine dingen, samen met familie en vrienden. Ik neem tijd voor reflectie en leer mijzelf steeds beter kennen, om vandaar uit andere mensen te kunnen leiden.

Met een duidelijke visie

Ik vind het belangrijk een strategische visie te hebben, waarbij het doel helder is, waar gaan we naar toe, hierbij benoem ik altijd het resultaat. Ik benoem tijdens het werken aan veranderingen steeds het doel en ik toets of hetgeen we doen steeds aansluit bij de (organisatie/ onderwijs) visie. Belangrijk hierbij is het doorgronden van de inhoudelijke complexiteit van de opdracht, en helpen om dit behapbaar te maken.

Vanuit verbinding en vertrouwen

Aan de voorkant ben ik duidelijk in de kaders en de verwachtingen, waarbij ik ruimte wil geven dat medewerkers aan de slag gaan. Ik vind het belangrijk om dingen uit te proberen en te experimenteren om te kunnen innoveren, daarbij moeten fouten gemaakt mogen worden. Daarbij is het belangrijk om samen te kijken wat we hier van leren.

Met eerlijke en duidelijke communicatie

In mijn communicatie ben ik helder. Ik check of mijn boodschap overkomt. Ik ga het gesprek met mensen aan, waarbij ik ook de lastige dingen steeds beter benoem. Ik geef feedback maar vraag ook actief feedback over mijn eigen functioneren. Ik stimuleer medewerkers om feedback te geven en te vragen. Waarbij heldere communicatie niet zonder observeren en luisteren kan, wat wordt er gezegd/ gedaan of wat juist niet. En dat ook te benoemen in de samenwerking.

Met de juiste persoon op de juiste plek

Ik vind het belangrijk om op zoek te gaan naar de talenten en kwaliteiten van medewerkers, hoe kunnen zij bijdragen aan het gezamenlijke doel en wat is daarvoor nodig. Dat betekent dat ik in gesprek met hen ben, hun sterke en minder sterke kwaliteiten wil leren kennen en hen begeleid/ coach om zo optimaal mogelijk aan het werk te kunnen zijn. Hierbij wil ik gericht zijn op de ontwikkeling van medewerkers.  

“I define a leader as anyone who takes responsibility for finding the potential in people and processes”

Brené Brown

MIJN BOEKENPLANK

Verder in gesprek?

Meer weten over onze dienstverlening, of gewoon laagdrempelig kennismaken?
Neem contact op dan plannen we een gesprek in.

× Contact?